Una bufetada ben pegada

En una conversa amb una coneguda, em diu que temps enrera va veure com un mestre li donava dues bufetades a un nen. “I van ser bufetades tan fortes que fins i tot el va tirar a terra”.

Diu que va dubtar si denunciar-lo o no. Pels mateixos dies va assabentar-se que aquell mestre es jubilava i va pensar que segurament cap altre nen es trobaria a les mans d’aquell senyor. Finalment no ho va denunciar.

Quan la gent parla del tema, sovint hi ha controvèrsia. Hi ha qui pensa que “una bufetada a temps arregla moltes coses”. Fins i tot professionals i estudiants del món de l’educació defensen aquesta postura.

Hi ha bufetades ben donades?

Hi ha bufetades ben donades?

D’altra banda, hi ha  gent que creu que no s’arregla res amb els cops. Ni amb una bufetada ni amb dues ni amb més. Diuen que els cops són només cops. Per defensar-ho fiquen un altre exemple: “veritat que, per sort, si avui dia un home colpeja a una dona ni que sigui solament una vegada tothom ho troba malament i fins i tot pot acabar en denúncia? Doncs així hauriem de veure els cops als fills.

Dit així… almenys dóna per pensar-hi.

I un darrer testimoni. Un client em diu:

jo he passat d’entendre i fins i tot defensar la “bufetada a temps” a estar-hi totalment en contra. I això ha estat així per la meva experiència, per res més. Adonar-me de com em sentia després de donar una bufetada a la meva filla em va portar a intentar imaginar-me com deuria sentir-se ella quan la rebia. I francament, em va agafar una profunda tristor. Per ella primer que res; però també per mi mateix, per com em deuria veure ella.

Des d’aleshores m’esforço en ser diferent, en buscar noves solucions en els moments de conflicte i tensió. Sortir de la situació si cal per tornar-hi més tard, començant de zero. Tornar a començar. Una vegada i una altra, i una altra. I totes les que calgui. Perquè si de veritat m’importa la meva filla, acabarem creant una manera de fer que sigui respectuosa. I una bufetada  no ho és gens”.

 I vosaltres, què en penseu?

No dubteu en deixar-nos el vostre comentari.

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Uncategorized i etiquetada amb , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

